1. Grønne Sider
  2. »
  3. Organisationer
  4. »
  5. Diverse organisationer
  6. »
  7. GreenSpeak
You must be logged in to submit contact form
Beskrivelse:

Danmarks velgørende teleselskab.
Tænk hvis vores forbrug kunne bidrage til grønne, bæredygtige projekter? Økologi? mm. Her kan din mobiltelefon gøre gavn, og du bestemmer helt selv hvordan! Du bestemmer hvem vi skal donere de første 100 kr. til når du skifter til GreenSpeak, og du vil løbende blive inviteret til afstemninger om fordelingen af resten af overskuddet.

EN NY OPSKRIFT PÅ EN BEDRE VERDEN!
Ærlighed og gennemsigtighed er nøgleordene i GreenSpeak. Vi forsøger at gå nye veje og at udfordre den nuværende ”normale” virksomhedsstruktur. Vi forsøger at tage noget helt almindeligt og gøre det til noget positivt for verden. Derfor er det vigtigt for os, at der ikke er nogen tvivl om selve konceptet og processen for fordelingen af overskuddet. Integritet er altafgørende i et pionerprojekt som GreenSpeak, og vi er bevidste om det ansvar, der følger med.

I GreenSpeak følger vi en bestemt opskrift, som hjælper os med at holde styr på skuden og hjælper dig med at fordele overskuddet. Det er denne opskrift – denne samling af principper – der adskiller GreenSpeak fra alle andre virksomheder.

Lige løn
Hos GreenSpeak er vi ikke så optaget af at tjene mange penge. Vi vil bare gerne bruge vores hverdag på noget, der giver mening uden at skulle bekymre os om, hvorvidt vi har råd til at betale regningerne.

Vi har fokus på, at så mange penge som muligt skal gives til de gode formål og ikke forsvinde i administrationsomkostninger. Derfor har vi etableret en lige løn for alle i virksomheden, og ingen kan tjene mere end 30.000 kr. om måneden.

Gennemsigtighed og ærlig kommunikation, også med pengene
Det er vigtigt for os, at du altid har mulighed for at følge udviklingen, og det gælder naturligvis også økonomien. Så i forlængelse af de gennemgående principper om ærlighed og gennemsigtighed er regnskaberne selvfølgelig også gjort frit tilgængelige for alle.

Ejeraftalen er et juridisk bindende dokument, som er lavet for at sikre ideen bag GreenSpeak bliver bibeholdt af eksisterende og fremtidige medejere.

Ejeraftale – PDF

Se det seneste regnskab her.

Regnskabsåret 1/10-2015 til 30/9-2017

Regnskabsåret 13/5-2014 til 30/9-2015 – (Vi åbnede for bestillinger juli 2015)

God Karma
Der er ingen grund til at gøre tingene mere komplicerede, end de behøver at være. Derfor skal du selvfølgelig ikke bekymre dig om små finurligheder med småt. Kommer der nye produkter, der er billigere eller bedre end dit nuværende abonnement, så opgraderes du selvfølgelig automatisk, helt uden ekstra omkostninger.

De første 100kr
Som kunde i GreenSpeak kommer du til at gøre en forskel med det samme, da vi donerer et engangsbeløb på 100 kroner for hver ny aktiv kunde. Når du opretter dig som kunde, vælger du altså med det samme, hvilket støtteprojekt GreenSpeak skal donere 100 kr. til. Med “aktiv” menes, at du har omsat for minimum 99 kroner inkl. moms per måned i tre måneder. Udbetalingen sker hvert halve år (juli/januar).

Periodiske afstemninger
Afstemningen er GreenSpeaks hovedværktøj til fordeling af overskuddet. Det er bl.a. her, du har mulighed for at være en del af et større formål bare ved at være med. Vi elsker nemlig ideen om at involvere mennesker i en demokratisk proces i forbindelse med fordelingen af penge. Afstemningerne er vores bud på en sjov og nytænkende måde at involvere danskerne i fordelingen af virksomhedens overskud til de gode formål.

⅔ af overskuddet
Det er dig som kunde, der er med til at gøre den store forskel. Derfor skal du selvfølgelig være den, der fordeler størstedelen af overskuddet. Hos GreenSpeak bliver 2/3 af overskuddet altså fordelt af kunderne. Dette inkluderer både engangsbeløbet og lukkede afstemninger, hvor det kun er dig som kunde, der kan stemme.

⅓ af overskuddet
Hvordan kan vi udbrede kendskabet til GreenSpeak, dele de gode idéer, og komme ud til så mange mennesker som muligt, mens vi stadig bruger pengene til de gode formål?

GreenSpeak er jo pioner på telemarkedet. Vores koncept er helt nyt, og vi har ingen fodspor at gå i. Derfor udvikles konceptet løbende, og vi lærer hele tiden af egne erfaringer. Vi har valgt ikke at bruge penge på store, dyre reklamekampagner i TV. Det betyder, at vi må eksperimentere med alternative metoder og uddelingsformer. Dette kan f.eks. være en offentlig afstemning, hvor alle danskere kan deltage, eller en ‘like’ kampagne på Facebook. Sådan kan vi involvere så mange nye mennesker som muligt, så vi kan give endnu flere penge væk, og til dette formål vil vi bruge ⅓ af overskuddet.

ANDRE OPLYSNINGER OM: ""

I Grønne Sider:
Beklager, ingen data.
I Grønne Begivenheder:
Beklager, ingen data.
I Grøn Vidensbank:
Beklager, ingen data.
I Grønne Annoncer:
Beklager, ingen data.
I Grønt Arkiv:
Fandt 1 data

ANDRE OPLYSNINGER

I De Grønne Sider:

Beklager, ingen data.

I Den Grønne Kalender:

Beklager, ingen data.

I Det Grønne Bibliotek:

Beklager, ingen data.

I Den Grønne Opslagstavle:

Beklager, ingen data.

I Det Grønne Arkiv:

Fandt 1 data